Black Friday to nie tylko dzień zakupów, ale także fenomen kulturowy. Skąd wzięła się ta masowa obława na promocje? Historia tego zjawiska sięga lat 60. XX wieku.

Początkowo termin "Black Friday" był używany w kontekście amerykańskiego rynku finansowego. 24 listopada 1869 roku, po spektakularnej krachu na giełdzie złota, określenie to zyskało negatywny wydźwięk, symbolizując dzień, kiedy inwestorzy doznali wielkich strat.

Wraz z upływem czasu, termin ten ewoluował w nowy kontekst. W latach 60. detalistki w Stanach Zjednoczonych zaczęły używać "Black Friday" na określenie dni po Dniu Dziękczynienia, kiedy to handlowcy przechodzili z "czerwonej strefy" (strat) do "czarnej strefy" (zysków) dzięki zwiększonym sprzedażom.

Początkowo Black Friday nie cieszył się popularnością wśród konsumentów. Dopiero w latach 80. zaczęło to się zmieniać, a sklepy zaczęły wykorzystywać ten dzień jako okazję do oferowania klientom wyjątkowych promocji, otwierając tym samym sezon świątecznych zakupów.

Współczesne Black Friday to już nie tylko amerykańska tradycja. Zyskała popularność na całym świecie, a sklepy różnych branż oferują niepowtarzalne promocje, przyciągając tłumy klientów.

Dzisiaj Black Friday stał się nieodłącznym elementem kalendarza zakupowego, wywołującym euforię wśród konsumentów. To także czas, kiedy wiele osób planuje swoje świąteczne zakupy, korzystając z atrakcyjnych ofert.

W ten sposób, z pozoru zwykły termin z historią finansową przekształcił się w coroczne święto zakupów, przyciągając setki tysięcy ludzi do sklepów na całym świecie. Dzięki niemu możemy cieszyć się nie tylko oszczędnościami, ale także fascynującą historią zakulisową świata handlu detalicznego.

Natomiast my zapraszamy naszych klientów do poznania promocji w sklepach dziecięcych Sezam dla dzieci!